Huisregels en algemene voorwaarden

Download deze: Huisregels en algemene voorwaarden:
Algemene voorwaarden Jinda Thai Massage – augustus 2022
Algemene voorwaarden Jinda Thai Massage – maar 2023

Vragen kunnen gericht worden aan: info@jinda-massage.nl

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten geleverd door massagepraktijk:
Jinda Thai Massage (Platinum wellness services B.V.) Palmstraat 1, 5342 AM Oss KvK registratie: 83924248 B.t.w.: NL863035462B01, hierna Jinda Thai Massage genoemd.

Voorwoord

Jinda Thai Massage biedt verschillende typen ontspanning, en sport massages aan. Veelal in Thaise traditionele stijl. Tijdens massages kunnen massage oliën worden gebruikt die al in de prijs van de massage zijn inbegrepen. Jinda Thai Massage biedt geeft geen erotische en geen medische massages aan. Zowel masseur als cliënt onthouden zich van alle vormen van grensoverschrijdend ongewenst gedrag. Verbale of lijfelijke intimiteiten zijn geen onderdeel van de diensten en zijn niet toegestaan.
De massage/behandeling die u ondergaat, zijn niet bedoeld om ‘medische condities’ (zoals ziekte, acute of chronische klachten) te diagnosticeren en/of te behandelen.

Huishoudelijk reglement

  1. De massage/behandeling die u ondergaat, zijn niet bedoeld om ‘medische condities’ (zoals ziekte, acute of chronische klachten) te diagnosticeren en/of te behandelen.
  2. U dient ons vooraf te informeren over medische informatie zoals lichamelijke en/of geestelijke aandoeningen, zwangerschap, blessures en medicijngebruik. Als die niet relevant lijkt te zijn, bij twijfel dient u voor de zekerheid toch te melden. Omdat taal een barriere kan zijn is het aan te raden ons vooraf te informeren via het intakeformulier
  3. Indien de situatie is gewijzigd i.v.m. lichamelijke en/of geestelijke aandoeningen, zwangerschap, blessures en medicijngebruik dan dient u ons hierover te informeren door opnieuw het intakeformulier in te vullen.
  4. Bij twijfel over een aandoening of blessure of contra-indicatie kan besloten worden om af te zien van het geven van een massage en u door te verwijzen naar een arts/therapeut/specialist. Vervolgbehandelingen zijn mogelijk zodra uw behandelend arts/therapeut/specialist hierin toestemt.
  5. Bent u onder behandeling van een arts, therapeut of specialist, of gebruikt u medicijnen dan is het verstandig dit met uw behandelaar te overleggen of u gemasseerd mag worden. Tevens dit vooraf aan ons te melden zie punt 2.
  6. Ethiek en hygiëne staan binnen de praktijk hoog aangeschreven. Wij verwachten van onze cliënten dat zij hier eveneens zorg voor dragen.
  7. a) Jinda Thai Massage geeft geen erotische massages dus geen massages met seksuele spanning als doel of resultaat en geen medische massages.
    b) Het wordt niet op prijs gesteld dat hier tijdens een massage om gevraagd wordt. Jinda Thai Massage behoudt zich het recht om de behandeling te weigeren of te staken.
  8. Al uw persoonlijke en medische gegevens zijn veilig en worden zonder uw schriftelijke toestemming nooit verstrekt aan derden en zijn voor u te allen tijde opvraagbaar en beschikbaar en zullen op uw schriftelijke verzoek worden toegezonden en of vernietigd.
  9. Eventueel medicijngebruik of behandeling van arts, therapeut of specialist of andere behandelaar, dient u voor aanvang van de massage aan ons mee te delen. In sommige gevallen kan een aanpassing van de behandeling hierdoor noodzakelijk zijn. (bijv. bij het gebruik van zware pijn of slaap medicatie)
  10. Jinda Thai Massage is niet verantwoordelijk voor beschadiging, verlies of diefstal van persoonlijke bezittingen.
  11. Jinda Thai Massage is niet verantwoordelijk voor schade en/of letsel als gevolg van verzwijgen van medische informatie zoals lichamelijke en/of geestelijke aandoeningen, zwangerschap, blessures en medicijngebruik.
  12. Jinda Thai Massage behoudt zich het recht cliënten te weigeren indien deze onder invloed zijn van geestverruimende middelen of anderszins aanleiding geven tot contra-indicatie of zich niet aan de huisregels houden.
  13. Mobiele telefoons dienen uitgeschakeld te zijn in de behandelruimtes.
  14. Roken is zowel binnen als op het terrein is niet toegestaan.
  15. Betalingen geschieden contant, pin, of mobiele telefoon overboeking direct na de behandeling, tenzij vooraf anders overeengekomen.
  16. Niet of te laat geannuleerde afspraken (reserveringen) kunnen geheel of deels aan u worden doorberekend. Zie hiervoor onze annuleringsvoorwaarden
  17. Gelieve de rust van de buurt te respecteren zowel bij aankomst als bij vertrek en dus geen geluids- of licht -overlast te veroorzaken
  18. Gelieve de rust in de salon te respecteren, door op de gang niet te luid te spreken.
  19. Op het moment dat U besloten heeft om de behandeling te ondergaan gaat u automatisch akkoord met onze huisregels, annuleringsvoorwaarden en algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden, annuleringsvoorwaarden en huisreglement staan gepubliceerd op de website en liggen ook ter inzage in onze vestiging.

Algemene voorwaarden

Artikel 1: Definities

Massage
Daaronder verstaan we het toepassen van een complex van handgrepen op een lichaamsdeel van een cliënt met als doel diens lichamelijke conditie te verbeteren, te bestendigen en/of eventuele nadelige gevolgen weg te nemen of deze zo min mogelijk te doen voelen.

Welness-massage
Dit is het totale pakket van maatregelen, adviezen en vaardigheden op de gebieden van massage gericht op ontspanning, verzorging en welbehagen van cliënt.

Sportmassage
Dit is het totale pakket van maatregelen, adviezen en vaardigheden op de gebieden van massage, verzorging en blessurepreventie.

Masseur
Een masseur is een behandelaar in dienst van Jinda Thai Massage die wellness, of sport, -massage verzorgt.

Blessurepreventie
Onder blessurepreventie verstaan we het toepassen van maatregelen en het geven van adviezen ten behoeve van de sporter en zijn begeleiders ter voorkoming of verergering van sportletsels dan wel recidivering van letsels en het tot wedstrijdfit begeleiden van de sporter na een aandoening en/of behandeling in de (sport)medische of paramedische sfeer.

  • Platinum wellness B.V. handelend onder de naam Jinda Thai Massage, Palmstraat 1, 5342 AM Oss KvK registratie: 83924248, hierna Jinda Thai Massage genoemd.
  • Overeenkomst: de overeenkomst voor een behandeling, en/of levering van producten, op het gebied van massage’s.
  • De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als klant of cliënt.
  • Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan behandelaar zich tegen betaling van honorarium en kosten jegens de klant werkzaamheden voor klant verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.

Artikel 2: Toepasselijkheid algemene voorwaarden en huishoudelijk reglement

  • Cliënt dient kennis te nemen van huishoudelijk reglement en deze zonder uitzondering in acht te nemen.
  • Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, werkzaamheden, overeenkomsten en levering van overige diensten en producten door of namens behandelaar waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
  • De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van de door behandelaar in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.
  • Van toepassing is steeds de laatst toegezonden versie van deze algemene voorwaarden.
  • De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  • Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.
  • Indien zich een situatie voordoet die niet wordt gedekt door deze algemene voorwaarden, zal de situatie worden bekeken vanuit de geest van deze voorwaarden.

Artikel 3: Aanbod

  • Indien in de offerte geen aanvaardingstermijn is gesteld, vervalt de offerte na 30 kalenderdagen. Behandelaar is enkel gebonden aan de offerte wanneer deze binnen de aanvaardingstermijn wordt geaccepteerd.
  • Behandelaar kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  • Een aanbod geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten.

Artikel 4: Tarieven en betalingen,

  • De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
  • Eventuele overige bijkomende kosten, zoals reiskosten indien deze worden berekend en parkeerkosten, worden apart vermeld in het aanbod. Reiskosten worden berekend voor een enkele reis.
  • Met acceptatie van het aanbod ontstaat de verplichting tot betaling, ook wanneer niet het gehele geoffreerde traject of afgenomen abonnement dan wel strippenkaart wordt doorlopen of verbruikt. Behandelaar komt het recht toe een aanbetaling te verzoeken.
  • De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen tarieven zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Behandelaar heeft het recht de vergoedingen jaarlijks aan te passen.
    Behandelaar heeft tevens het recht de vergoedingen op enig moment, wanneer gewijzigde omstandigheden dit verlangen, aan te passen. Aangepaste tarieven worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan de klant.
  • Facturen dienen betaald te zijn binnen het aantal kalenderdagen aangegeven op de factuur, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt. Een betaling dient te allen tijde voor de behandeling voldaan te zijn.
  • Indien de klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is deze van rechtswege in verzuim en wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de klant in verzuim is tot aan het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  • Indien de klant in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de klant.
  • In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de klant zijn de vorderingen van behandelaar op de klant onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 5: Informatieverstrekking klant

  • Klant stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan behandelaar, door middel van een intakeformulier.
  • Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Behandelaar zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
  • Klant vrijwaart behandelaar voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in het eerste lid van dit artikel gestelde.
  • Stelt klant niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van klant.
  • Behandelaar is te allen tijde gerechtigd een overeenkomst te weigeren op basis van verstrekte informatie of wanneer hygiëne in het geding komt.

ARTIKEL 6: UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

  • Behandelaar voert opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Hij is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat klant beoogde.
  • De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het verschuldigde bedrag.
  • De data van sessies zullen onderling worden overeengekomen.
  • Alle behandelingen vallen onder de kennisneming van de contra-indicaties. Alle massages worden gegeven door een gediplomeerde masseur of masseuse. Deze persoon is geen arts en zal bij enige twijfel altijd doorverwijzen naar een fysiotherapeut of (huis)arts.
  • Wanneer klant al onder behandeling van een arts of therapeut is of gebruik maakt van medicijnen, dient de klant eerst te overleggen met de behandelend arts of een massage tijdens de behandelperiode toegepast mag worden.

ARTIKEL 7: REGELS GEDURENDE DE BEHANDELING

  • Tijdens een behandeling dient mobiele apparatuur te worden uitgeschakeld dan wel in stille modus worden geschakeld.
  • Klant wordt verzocht makkelijke kleding en zo min mogelijk sieraden te dragen.
  • Na de behandeling dient voldoende water te worden gedronken.
  • Jinda Thai Massage biedt geeft geen erotische en geen medische massages aan. Zowel masseur als cliënt onthouden zich van alle vormen van grensoverschrijdend ongewenst gedrag. Verbale of lijfelijke intimiteiten zijn geen onderdeel van de diensten en zijn niet toegestaan. Bij overschrijding hiervan door cliënt zal de behandeling worden gestaakt. Cliënt met onmiddellijke ingang na volledige betaling gesommeerd worden de vestiging te verlaten. Recht op enige vorm van restitutie vervalt. Ook is cliënt niet meer welkom bij Jinda Thai Massage en dient op geen enkele manier nog contact te zoeken met Jinda Thai Massage of haar medewerkers.

ARTIKEL 8: WIJZIGING EN ANNULERING GEDURENDE DE BEHANDELING

  • Behandelaar is gerechtigd om tot 2 kalenderdagen voor de gemaakte afspraak deze te verplaatsen in overleg met de klant. Indien deze afspraak vooraf betaald is en niet binnen 1 kalendermaand na de originele afspraak voortgang kan hebben, zal de betaling worden gerestitueerd.
  • In het geval voor onvoorziene omstandigheden heeft behandelaar de mogelijkheid een sessie te onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte van behandelaar en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen welke voor een behoorlijke uitvoering van de sessie noodzakelijk zijn. Behandelaar maakt een wijziging zoals bedoeld in dit lid zo spoedig mogelijk kenbaar aan klant. In geval een andere masseur wordt ingeschakeld zal te allen tijden? toestemming aan klant worden gevraagd. Indien vervanging niet mogelijk of gewenst is, kan de afspraak kosteloos worden geannuleerd.
  • Annulering van een afgesproken behandeling is tot 24 uur voor aanvang kosteloos, bij annulering binnen 24 uur wordt de behandeling doorberekend.
  • Indien klant zonder schriftelijke annulering niet beschikbaar is voor de geplande behandeling, is behandelaar gerechtigd naast de behandelingskosten door te berekenen aan klant.
  • Bij een niet of niet tijdige annulering van een massage uit een strippenkaart, dan wel voucher van een aangesloten organisatie, vervalt de geldigheid van de desbetreffende behandeling. Behandelaar is gerechtigd de massage te verzilveren als zijnde volledige betaling.

ARTIKEL 10: Strippenkaarten en cadeaubonnen

  • De door behandelaar verstrekte strippenkaart kennen een beperkte geldigheidsduur, die wordt vermeld op de afgenomen strippenkaart. Behandelingen komen na deze geldigheidsduur te vervallen.
  • Strippenkaarten en abonnementen zijn persoonsgebonden en kunnen niet worden overgedragen aan derden.
  • Na een aankoop van een strippenkaart/behandelingskuur is niet meer mogelijk om je geld terug te krijgen.
  • Cadeaubonnen kennen een geldigheidsduur van 24 maanden na afgiftedatum.
  • Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor contanten.
  • Cadeaubonnen zijn uitsluitend inwisselbaar bij Jinda Thai Massage

ARTIKEL 11: Aansprakelijkheid schade

  • Behandelaar is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt.
  • Behandelaar is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder psychische schade die eventueel zou zijn opgelopen tijdens een behandeling.
  • Behandelaar is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat hij is uitgegaan van door of namens klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
  • Behandelaar is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadigingen van persoonlijke eigendommen van de klant gedurende een overeenkomst op locatie.
  • Klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een behandeling. Tevens is klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig inschakelen en opvolgen van advies van een arts.
  • In het geval dat behandelaar een schadevergoeding verschuldigd is aan klant bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, danwel door behandelaar aan klant in rekening is gebracht.
  • Klant vrijwaart behandelaar tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door behandelaar geleverde diensten en producten.

ARTIKEL 12: Intellectueel eigendom

  • De intellectuele eigendomsrechten op de door behandelaar aan klant ter beschikking gestelde materialen, advies en content berusten bij behandelaar. Het is klant nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en verstrekte documentatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen zonder voorafgaande toestemming.
  • Elke handeling in strijd met het in het vorige lid van dit artikel gestelde wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.

Bij inbreuk komt behandelaar een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door hem gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade.

ARTIKEL 13: Bijzondere bepalingen

  • Beide partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen. Klant wordt voor meer informatie verwezen naar de privacyverklaring.

ARTIKEL 14: Herroepingsrecht

  • Klant heeft een bedenktijd van 14 kalenderdagen om een fysieke aankoop te ontbinden. Behandelaar heeft het recht de klant te vragen naar de reden van herroeping, maar klant is niet verplicht een reden op te geven.
  • De bedenktijd uit het vorige lid gaat in op de dag nadat de klant het product heeft aangekocht.
  • Het herroepingsrecht geldt niet voor producten of diensten anders dan fysieke producten.
  • Voor hygiënische producten geldt een beperking of opheffing van het herroepingsrecht.

ARTIKEL 15: Verplichtingen bij herroeping

  • Klant dient tijdens de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts worden geïnspecteerd zoals dat in een winkel toegestaan zou zijn.
  • Waardevermindering van het product door omgang in strijd met het in lid 1 genoemde komt voor rekening van de klant.
  • Behandelaar stuurt na ontvangst van de melding van herroeping een ontvangstbevestiging aan de klant.
  • Behandelaar vergoedt de betalingen van de klant binnen 14 dagen nadat de klant de herroeping kenbaar heeft gemaakt.

ARTIKEL 16: Uitoefening van herroepingsrecht

  • Klant meldt schriftelijk via het modelformulier voor herroeping en binnen de bedenktijd aan de behandelaar dat hij gebruik maakt van zijn herroepingsrecht.
  • Binnen 14 dagen na de melding zoals genoemd in lid 1 van dit artikel, stuurt de klant het product, redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, terug.
  • De bewijslast voor juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht komt toe aan de klant.
  • De kosten van het terugzenden van het product komen voor rekening van klant.

ARTIKEL 17: Levering

  • Voor aankoop van fysieke producten gelden de volgende bepalingen:
    Als verzendadres geldt het adres dat de klant heeft opgegeven. Behandelaar is niet aansprakelijk voor fouten in het aanleveren van deze leveringsinformatie.
  • Behandelaar verzendt geaccepteerde bestellingen die voor 16 uur zijn besteld dezelfde avond, tenzij een langere termijn is afgesproken. Indien producten niet op voorraad zijn, wordt klant op de hoogte gehouden van de aangepaste levertijd.
  • Wanneer de bezorging vertraging heeft ontvangt de klant hiervan zo spoedig mogelijk bericht. Indien de bezorging langer duurt dan 30 kalenderdagen heeft de klant het recht de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
  • Behandelaar levert enkel op de vestigingen van Jinda Thai Massage.

ARTIKEL 18: Klachten en garantie

  • Klant is verplicht om klachten over offertes, facturen en/of de geleverde diensten of producten binnen 7 kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar te maken aan behandelaar.
  • Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt, dan komt de klant geen absoluut recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
  • Vanaf 15 februari 2016 is het voor klanten in de EU ook mogelijk om klachten over fysieke aankopen uit de webshop aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het klant vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

ARTIKEL 19: Klachten en garantie

  • Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
  • Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten. Partijen zullen enkel worden beslechtigd in het arrondissement waarin behandelaar is gevestigd.
  • In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens behandelaar en betrokken derden 12 maanden.